Ділюся досвідом


Організована пізнавальна діяльність з використанням інноваційних технологій.

(Навчання дітей читанню за методикою М.Зайцева, Л.Шелестової, гудзикотерапія) 
НЕОЧІКУВАНА ЗУСТРІЧ.
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ:  Активізувати знання дітей про літери, вправляти в називанні слів із відповідними літерами на початку, у кінці, у середині слова; збагачувати словниковий запас дошкільників порівняннями, багатозначними словами. Озна­йомити дітей із літерою «х» та її алфавітною назвою; формувати вміння добирати пропущений звук [х] на початку і в кінці слова; початкові вміння чита­ти закриті й відкриті склади; учити утворювати слова з пода­них складів; вправляти в читанні складів і слів. Закріпити вміння викладати букви з ґудзиків й ма­лювати їх на крупі. Розвивати логіку, уяву, увагу, дрібну моторику рук. Виховувати прагнення до пізнання нового.
МАТЕРІАЛ: Презентація до заняття, кубики Зайцева, складові картки Зайцева, картки з різними складами, словами, пластикові контейнери з «Кіндер-сюрпризів» з літерами всередині, коробочки та лотки з горохом, пшеницею,  тарілочки з ґудзиками та дощечки, уривок з мультфільму «Раз горох, два горох», загадки, вірші, аудіозапис спокійної музики, кошик з гостинцями.
Хід заняття
ВИХОВАТЕЛЬ: Доброго ранку, любі малята!
Доброго ранку, дівчата й хлоп'ята.
Рада в садочку я вас вітати,
Доброго ранку всім побажати.
Наших гостей ви також привітайте,
Доброго ранку і їм побажайте.
(Діти вітаються, сідають на стільці.)
Сонце загляда в віконце,
І сміються діточки.
Нам дарує книжку сонце,
Де сховались казочки.
Що в цій книжці — ми не знаєм,
Але ж хочеться дізнатись.
Тож дивіться всі уважно —
Казка буде починатись.
Діти, а хочете дізнатись про кого буде казка? (Відповіді дітей) Тож спробуйте відгадати загадку.
Народилось їх багато,
Є в них мама, є в них тато.
Менші, ніж заморські свинки,
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом’яки)
Чи то миша, чи то ні –
Щоки чимось напхані,
Поза щоки зерна так
Напихає звір …(Хом’як)
У крамниці для тварин живуть маленькі хом’ячки. Свого житла вони  не мають, в садочок не ходять, хоча були б дуже раді з нами познайомитись. Особливо один. Він найменший, тому дуже хвилюється, що його ніхто не купить, хом’ячок з нетерпінням чекає, коли відчиняться двері і хтось прийде саме за ним.


Перегляд відеозапису з хом’ячком.
«Добрий день, дорогі малята. Мене звати Хома. Я дуже радий з вами познайомитись. Я живу у крамниці і не вмію читати, а дуже хотів би навчитися читати хоча б своє ім’я. Можливо, ви мені допоможете? Скажіть з якої літери починається моє ім’я. Я буду за вами спостерігати, а якщо зможу завітаю до вас в гості».
Вихователь. Діти, давайте визначимо, з якого звука починається ім’я нашого нового друга. Х-х-хома.
Діти. Звук [х].
Вихователь. Молодці, діти, правильно. Звук [х]  позначається буквою Ха. На що схожа літера Х? (Відповіді дітей).

Схрестили два спортсмени
Рапіри у бою.
Навчили «Х» читати
Оксаночку малу.
Плоскогубці розійшлися,
Розсміялись: ха-ха-ха!
Ці веселі плоскогубці
Схожі з літерою Х!

Вихователь. Діти давайте знайдемо на картинці предмети, назви яких починаються зі звука [х]. А тепер назвіть-но слова, назви яких закінчуються на звук [х]. А є тут слова, в яких звук [х] знаходиться всередині слова.  (Відповіді дітей)
Дидактична гра «Впіймай звук». (Хліб, цвях, лев, хлів, холод, сміх, хижак,кожух, хата, халат, птах, храм, акула, ховрах)
Вихователь. Подивіться, дітки, на столах перед вами стоять тарілочки з ґудзиками. Викладіть, будь ласка, з ґудзиків букву Х.
Робота дітей. Звучить спокійна мелодія.
Вихователь. Діти, а що любить їсти хом’ячок? (Відповіді дітей). А ще хом’яки дуже люблять горох. Ось подивіться.
Уривок з мультфільму «Раз горох, два горох».
Вихователь. Ходіть-но до мене, малята. Подивіться, що це? (дві коробочки) . Давайте, спробуємо  відгадати , що знаходиться в цих баночках. (пшениця, горох). Подивіться, ось в тарілочках знаходиться пшениця і горох, давайте напишемо на ній букву «Ха». Давайте, напишемо тут літеру Х.
Робота дітей. Звучить спокійна мелодія.
Вихователь. Яку букву ми з вами написали? Молодці, всі справились з цим завданням.
Подивіться-но навколо. Бачите, скрізь багато різних складів, знайдіть і прочитайте склади зі звуком [х].Давайте почнемо звідси. Артемко, який склад ти побачив? Прочитай його…
Діти по черзі знаходять склади з літерою Х і читають їх.
Вихователь. Подивіться хтось нам залишив жовтенькі яєчка. Давайте подивимось, що в них.
Діти. В яєчках букви.
Вихователь. Знайдіть серед цих букв букву Х. А це яка буква, Віко? А це, Діано? А в тебе, Ярославе яка ще є буква? (запитує в кожної дитини). Давайте, спробуємо викласти ім’я Хома.
Вихователь. Молодці, малята. Вихователь. Правильно, всі склади з літерою Х прочитали. Ім’я Хома виклали.  А тепер давайте пограємо з кубиками. Для цього треба нам поділитися на дві команди. Капітаном першої команди буде Артем, а капітаном другої Віка. Кожний член команди отримає картинку і складе слово з кубиків. А потім всі разом складете речення, обов’язково використовуючи  всі слова.
Ось і закінчилася наша пригода. А це що таке? (Діти знаходять кошик з гостинцями від Хоми.
Вихователь. Це мабуть наш новий друг Хома передав нам гостинець. А хто знає, що це таке? (Халва, хурма, хліб). На який звук починаються ці слова? А яким одним словом можна назвати ці гостинці? «Харчі». На який звук починається  це слово.
БУКВА "Х"

Буква «Ха» Характер має
І Харизмою вражає!
Храм і Хрест, батьківська Хата,
Хлібом в нас земля багата!
Хрін до Холодцю приправа.
Гра Хокей – Хоробрих справа.
Хвіст і Хобот слон лиш має.
Хитруна хто поважає?
То ж не будь Хвальком ніколи
І готуйся вже до школи!


Хвастався хом’як пихатий:
"Є хазяйство в мене й хата,
В холодильнику харчі,
Три хлібини у печі".
Ховрашок в кущі сховався,
Там чомусь весь час смiявся:
"Ха-ха-ха" та "ха-ха-ха",
От i вивчив букву "Х".
Ховрашок ходив химерно
І ховав за щоки зерна —
Запасався на останнє
Передзимне харчування.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу